Ratsastusseura Skara ry

Ratsastusseura Skara ry (Skara) on vuonna 1992 perustettu ratsastusseura. Seuran nimi on aiemmin ollut Karlvikin Ratsastajat ry.  Kevätkokous 24.3.2012 hyväksyi seuran uudeksi nimeksi Ratsastuseura Skara ry.

Jäsenistöä seuraamme kuuluu lähes 400 henkilöä, joista suurin osa harrastaa ratsastusta tuntiratsastuspohjalta, mutta seuraamme edustaa useita ratsukoita kaikissa lajeissa eri tasoilla.

Pyrimme parhaamme mukaan kannustamaan ja tukemaan kaikkia jäseniämme harrastuksensa parissa, ja järjestämään toimintaa joka kiinnostaisi mahdollisimman monia.

Ratsastuskilpailuja järjestämme vuosittain. Meillä on kokemusta seura-, alue- sekä kansallisentason kilpailujen järjestämisestä. Olemme järjestäneet muun muassa kansalliset kenttäratsastuskilpailut Ypäjällä ja aluekisoja Tuomarinkylässä ja Laakson ratsastusstadionilla. Vuonna 2007 Ypäjän kenttäratsastuskilpailuissa oli jopa yksi kansainvälinen luokka.

Kilpailutoiminnan lisäksi järjestämme jäsenillemme luentoja, kursseja ja muita tapahtumia ja tempauksia.

Enemmän järjestämistämme tapahtumista löydät sivuiltamme kohdasta Kerhot ja tapahtumat.

Hallituksemme jäsenet kertovat mielellään lisää seurastamme ja sen toiminnasta.