Lisätietoa 14.3. kouluratsastusdemosta

Aino ja Vega
Kristina ja Fazu
Mauritz ja Rolle

Tulevana keskiviikkona 14.3. Kolmikulmassa järjestettävän demon tulee vetämään Anders Sucksdorff, joka on aikaisemmin toiminut FEI:n koulutuomarina.

Demossa ratsastavat Aino Lehtinen, Kristina Auvinen ja Mauritz Nikander. Alla esittelyt kaikista ratsukoista.

Tervetuloa seuraamaan mielenkiintoista kouluratsastusdemoa!

Hei! Olen Aino Lehtonen, 14-vuotias tyttö Sipoosta. Olen ratsastanut noin 8 vuotta, siitä yli 4 vuotta omistanut ponin Veegan. Veega on pian 17-vuotias yksisilmäinen tamma, joka nauttii hirveästi huomiosta ja kaikenlaisesta tekemisestä Ollaan kisattu 3 vuotta, ja viime kaudella vain helppoa B:tä. Siinä matkalla on tullu erilaisia takapakkeja, ja menestys ei ole ollut mitään erityisen suurta, mutta tärkeämpänä meillä on ollut koko ajan kehittyminen yhdessä ja ratsukkona. Tavoitteena tulevaisuudessa on tietysti kehittyä koko ajan lisää ja olisi mahtavaa päästä tän vuoden lopulla kisaamaan ehkä yksi helppo A rata

Olen Kristina Auvinen, 16-vuotias junjoriratsastaja. Olen ratsastanut noin 12vuotta. Olen kisannut esteillä kv tasolla 120cm ja koulussa helppoa B:tä. Proud Flash "Fazu" on 13-vuotias poni, jolla olen kilpaillut noin pari vuotta sitten. Fazu on luonteeltaan super kiltti, mutta kun herra vapautuu esteradalle ei vauhti ihan helposti lopu. Hienot liikkeet löytyvät myös kouluradoille ja maastoesteetkin ylittyvät leikiten.

Mauritz on syntynyt Helsingissä vuonna 1977. Hän aloitti ratsastusharrastuksen aikoinaan 80-luvun alussa. Taitojen kehittyessä hän suuntautui omilla hevosillaan kouluratsastukseen, jossa keskittyi tavoitteellisesti valmentautumiseen ja kilpailuun. Ammatiltaan hevosalalla hän on ratsuttaja ja on toiminut tässä ammatissa lähinnä Saksassa. Saksaan Mauritz lähti 90-luvun puolivälissä kouluratsastuksen alalla korkealle arvostetun Jonny Hilberathin luo ratsuttajaksi. Tämän pestin jälkeen oli tarkoitus palata Suomeen. Työtarjouksia tuli kuitenkin niin paljon, että niihin oli tartuttava ja tästä lähti useamman vuoden ura ratsuttajana Saksassa mm. siittoloissa Zuchthof H. Osterloh ja Zuchthof Bauer. Mauritz on kilpaillut intermediate luokkia. Hevosia hän on ratsastanut GP tasolle asti ja kouluttanut sekä esittänyt useita nuoria hevosia. Demossa Mauritzin kanssa esiintyy Rossano FWB "Rolle" 7v. Säkä 183cm. Rolle on vielä raaka sekä henkisesti että koulutukseltaan, mutta hyvin lupaava hevonen aina isoihin luokkiin asti. Tällähetkellä koulutustaso FEI helppo A. Rolle on luonteeltaan seurallinen ja utelias. Yhteistyötä Mauritz ja Rolle ovat tehneet nyt 5 kuukautta.