Poninhoitokerhot alkavat Viikin ponitallilla! Ratsastusseura Skara järjestää ponikerhoja, joissa opetellaan hevostaitoja, joita jokainen ratsastaja tarvitsee ponien ja hevosten kanssa toimiessaan.

22.8.2012

Ponikerhot aloittavat syyskuussa Viikin ponitallilla. Kerhot on suunnattu Skaran jäsenille ja ponitallin ratsastajille.

Poninhoitokerhoja järjestetään kahdella tasolla. NAPPIS  on kerho, jonka käymistä suosittelemme kaikille ratsastusharrastuksen aloittajille ja jo aloittaneillekin.

Järjestämme kolme Nappis-kerhoa Viikin ponikoululla. Lauantain kerho Mini-Nappis on tarkoitettu pienimmille lapsille, mukana on leikkejä ja pelejä eikä tarvitse kirjoittaa. Kerhojen ikärajat ovat suuntaa antavia. Kaikkia Nappiksia vetää kaksi yli 14-vuotiasta ohjaajaa.

NAPPISTEN AJAT:

1) maanantaisin klo 16-17: Iso-Nappis n. 8-10 -vuotiaat RYHMÄ ON TÄYNNÄ

2) keskiviikkoisin klo 17-18: Iso-Nappis  yli 9-vuotiaat.  RYHMÄ ON TÄYNNÄ

3) lauantaisin klo 14-15: Mini-Nappis n. 6-8-vuotiaat. RYHMÄ ON TÄYNNÄ

Mini-Nappis starttaa lauantaina 8.9. ja Isot-Nappikset ma 10.9. ja ke 12.9. Nappis-kerhon koko syyskauden kausimaksu on 20 e. Jos samasta perheestä osallistuu sisuruksia kerhoihin, kausimaksu on jokaiselta sisarukselta 15 e. Poissaoloista ei seura maksa palautusta.

JUNNIS on poninhoidon jatkokurssi, jolla opitaan lisää poneista. Se sopii perushoitomerkin suorittaneille ratsastajille, poninhoitajille, ja kaikille jotka haluavat oppia lisää ponien hyvinvoinnista ja oikeasta käsittelystä. Junniksessa opitaan mm. värit ja merkit, rodut, loimittaminen, varusteiden huolto sekä asiaa ruokinnasta ja kengityksestä. Junniksen lopuksi voi suorittaa Hoito I –merkin. Junnis järjestetään viiden kerran kurssina sunnuntaisin.

JUNNIS: sunnuntai 2.9. – su 30.9. klo 12.00-13.20. Kurssimaksu 15 e. RYHMÄ ON TÄYNNÄ

Kerhoista ja niihin ilmoittautumisesta on yksityiskohtaisempaa tietoa sivulla ponikerhot.