Hevostaitokerhot

HEVOSTAITOKERHOT

Ratsastusseura Skara järjestää Ratsastuskeskus Viikissä hevostaitokerhoja, joissa opetellaan hevostaitoja, joita jokainen ratsastaja tarvitsee ponien ja hevosten kanssa toimiessaan. Ohjaajina toimivat koulutetut nuoret, joilla on usean vuoden kokemus poninhoitajina ja ratsastajina. Jokaisessa kerhossa on kaksi  tai kolme yli 14-vuotiasta ohjaajaa.

Kerhoissa tähdätään hevostaitomerkkien suorittamiseen.  Kaikki merkkikokeet ovat vapaaehtoisia, ja järjestetään kerhojen jälkeen. Kerhoista peritään maksu.

Kerhojen tarkoitus on opettaa hevostaitoja pääosin teoriassa, mutta myös käytännössä. Kerhoissa ei ratsasteta. Nappiksissa noin puolet kerhokerroista on teoriaa, ja puolet kerroista on tallissa ponien käsittelyä ja hoitoa. Ja välillä myös leikitään ja pelataan.

Kerhoon pukeudutaan lämpimiin ja kulutusta kestäviin talli-/ulkovaatteisiin ja kosteutta kestäviin kenkiin. Osa kerhomateriaalista on SRL:n Kaviouralla- ympäristössä. Tätä varten kerholaisella olisi hyvä olla mukana kännykkä tai tabletti jolla pääsee nettiin.

Kerhot on tarkoitettu Skaran täysjäsenille. Green card tai kannattajajäsenyys ei kelpaa.  Skaraan voi liittyä täällä.
Poikkeus tähän on, mikäli kerholainen ratsastaa vakiotunneilla Ratsastuskeskus Viikissä ja kuuluu johonkin toiseen seuraan.

SYYSKAUSI 2024

Järjestämme syyskaudella 2024 ponikerhoja.
Tarkemmat tiedot kerhoista (viikonpäivät, kellonajat ja kerhojen laatu) selviää elokuun alkupäivinä.
Tavoite on järjetään ainakin Hevostaito 1+2 - kerho sekä jokin kerho jo osaavammille junnuille.

SRL uudistaa hevostaitomerkkejään. Lue lisää uutisesta.

Kerhoilmoittautumisesta:

Kerhoihin ilmoittaudutaan lomakkeella, joka aukeaa elokuun puolivälissä TÄSSÄ

Kerhotoiminnan kysymyksiin vastaa nuorisovastaava Hanna Seiro: hanna.seiro (at) gmail.com

Kuva: Carolina Husu